«Аналіз практики впровадження Закону України «Про державну службу»
«Аналіз практики впровадження Закону України «Про державну службу»

Поділитися новиною:

«Аналіз практики впровадження Закону України «Про державну службу»

 

Показники, отримані  в результаті моніторингу реалізації положень і норм законодавства про державну службу певною мірою підтверджують результативність процесів реформування державної служби. В той же час акцентують увагу на питаннях які потребують доопрацювання.

Отже, насамперед практично повністю сформовано вторинне законодавство.

 Для належного впровадження Закону прийнято 40 підзаконних актів, з них 23 постанови і 1 розпорядження Кабінету Міністрів України.

Крім того, забезпечено прийняття 16 наказів НАДС.

Безумовним кроком вперед є запровадження відкритих конкурсів на всі посади державної служби. Власне, це нова філософія вступу на державну службу, оскільки оцінюються і вимірюються передусім особистісні компетенції кандидата на посаду.

Наступний крок – створено інститути державного секретаря Кабінету Міністрів та державних секретарів міністерств. Цей крок є початком реформи державної служби, одним із головних аспектів якої є розподіл посад на політичні та адміністративні. Оскільки, саме на держсекретарів, крім того, що вони є керівниками установи, покладено місію генераторів процесу перетворення міністерств в частині підвищення ефективності діяльності, аналізу політики, стратегічного планування, застосування новітніх інноваційних управлінських технологій, то власне вони і є уособленням цього розподілу, стабільності та професійності державної служби.

Запроваджено нову модель оплати праці. Нею передбачено, що частка посадового окладу становитиме 73%, а стимулюючі виплати – 27% від загального фонду. Сьогодні можна говорити про реальне збільшення заробітної плати державних службовців.

Мало про це говориться, але Закон містить цікаву норму, яка до речі реалізована в Україні вперше, а саме: запровадження публічних звітів керівників органів влади. Такі звіти на початок цього року відбулися практично в усіх міністерствах, центральних органах виконавчої влади, в місцевих державних адміністраціях.

 Відповідно до порядку Кабінету Міністрів керівники державних органів звітують не лише перед державними службовцями і власними колегами, а за участі громадськості, ЗМІ публічно доповідають про підсумки своєї діяльності. Такі звіти є показниками, які напряму впливають і на щорічну оцінку і на критерії преміювання.

У процесі знаходиться наступний крок створення ефективних та дієвих служб управління персоналом,  до його ідеального стану  ще далеко.

 Служби управління персоналом не просто структурні підрозділи державних органів. На відміну від відділу кадрів вони є ідеологами професіоналізації державної служби.

Сформовано ефективну систему захисту  прав та інтересів державних службовців. По суті це двоступенева система апеляції і досудового оскарження, яка довела реальну можливість  отримати ними захист своїх інтересів.

Оптимізовано систему професійного навчання державних службовців.

 

Тепер більш детально.

  1. Чисельність державних службовців

З минулого року у нас ведеться облік кількісного складу державних службовців. Ми відійшли від старої системи обліку. Держстат показував  середньооблікову чисельність державних службовців.

Сьогоднішні механізм і форма звітності дозволяє раз на квартал отримувати данні про кількісний склад державних службовців у розрізі центральних та місцевих державних органів  в України.

Це є першою складовою інформаційної системи управління людськими ресурсами (HRMIS), створення якої вже розпочато.

Отже,  станом на 31 березня 2017 року  кількість посад державної служби в Україні 233648, по категоріях: А – 800, Б – 62631,  В – 170 217 тисяч.

Реально працюючих державних службовців 196 392 по категоріях: А – 579, Б – 54 839,  В – 140 974 тисяч.

  Таким чином  кількість вакансій – 34 367.  Пригадуємо норму Закону, в разі якщо протягом року вакансія не заповнюється то є підстави для прийняття рішення щодо її скорочення.

 

2. Конкурси.

Звичайно найбільша увага була прикута до категорії «А».  За час дії закону було проведено

Багато це чи мало? Не має можливості порівняти, оскільки конкурси на категорію «А» раніше не проводилися. Але це вже само по собі досягнення. Раніше призначення на ці посади відбувались  за політичними чи партійними ознаками або за особистими симпатіями.  Достатньо цікава тенденція, люди повірили в Закон, в реальну можливість  перемогти на конкурсі, відчули професійну ознаку завдань. Жодних фальсифікацій не може бути, питання полягає в належній підготовці.

Що стосується категорій «Б» і «В» з 1 травня 2016 року було проведено

Якщо порівняти з 2015 роком, то в середньому на одне місце було  менше  ніж півтори особи   1,37. Будемо відверті, раніше як правило одна особа була визначена керівником і  йшла на формальний конкурс у 90 відсотків випадків вона займала цю посаду. Тому з цієї точки зору 3,5 особи на місце це є гарна тенденція, яка після вдосконалення мотиваційних процедур, забезпечення привабливості державної служби буде зростати.

Отже, що нам не вдалося, або недостатньо вдалося?

Нам вдалося запровадити єдиний портал вакансій державної служби, який функціонує у штатному режимі.

 

По суті, для кожного громадянина України будь-коли доступна інформація про те, у якому державному органі, у якій області, районі, є наявні вакансії. Також на цьому веб-порталі систематично опубліковуються результати проведених конкурсів. Вся ця інформація є у вільному доступі.

Нам не вдалося повністю подолати політичний вплив на суб’єктів призначення, чи якийсь інший зовнішній вплив на діяльність конкурсних комісій.

Десь більшою мірою, десь меншою мірою, але результат буде тоді коли політичні керівники і державні службовці зрозуміють, що ми або проводимо прозорий і чесний конкурс і намагаємось знайти кращих, або ми за допомогою конкурсів будемо намагатися вирішувати власні кадрові питання.

Також, проблемами є  як низька підготовка кандидатів на посади державної служби, так і  недостатня компетентність конкурсних комісій.

3. Мотивація

Сьогодні можна говорити про реальне збільшення заробітної плати державних службовців.

Критерієм, за яким проводиться оцінка прозорості та справедливості оплати праці, є співвідношення між посадовим окладом та розміром премії у середній заробітній платі державного службовця.

У процесі знаходиться наступний крок створення ефективних та дієвих служб управління персоналом,  до його завершення ще далеко.

Служби управління персоналом не просто структурні підрозділи державних органів. На відміну від відділу кадрів вони є ідеологами професіоналізації державної служби. Вони повинні володіти сучасними інструментами та технологіями.  Спеціально для навчання працівників таких підрозділів запрошуються кращі міжнародні тренери з Німеччини, Великобританії, Нідерландів, Австрії, Польщі.

Відбулися навчальні візити до країн-членів ЄС 55 HR-працівників з СКМУ, Апарату ВР, АП, міністерств ЦОВВ, вищих спеціальних судів.

4. Система професійного навчання.

Нагадаю рік тому ми мали ситуацію розрізнених, не пов’язаних між собою вищих навчальних закладів, інститутів підвищення кваліфікації державних службовців. У зв’язку із  чим і виникла необхідність перебудови всієї системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців державної служби.

На сьогодні вже маємо розроблений проект Стандарту освітньої діяльності з підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, що встановлює державні вимоги до навчально-методичного, кадрового, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення підвищення кваліфікації.

5. Система захисту  прав та інтересів державних службовців.

Питання можливості  оскарження державними службовцями порушення їх прав не дуже публічне, але досить демонстративне.  Такого раніше в принципі не існувало. 

Наразі здійснено всі підготовчі заходи для прийняття Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Під час засідання 24 травня 2017 року Комітетом Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування  ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді України за результатами повторного розгляду прийняти доопрацьований Закон в цілому.

У новій редакції Закону відображено європейський та найкращий вітчизняний досвід місцевого самоврядування та публічної служби. Його впровадження підсилить правову, організаційну та фінансову спроможність місцевого самоврядування.

Після прийняття нової редакції Закону буде забезпечено приведення законодавства у відповідність до положень цього Закону та розробку передбачених ним підзаконних актів.

Web-адреса: dvorichna-rda.gov.ua/news/id/8998 | Переглядів: 66Дата публікації: 09:28 18.08.2017
Пошук
Районна державна адміністрація
КерівництвоПозаштатні радники голови Дворічанської районної державної адміністраціїМісцезнаходження, поштова адреса, номери засобів зв’язку, адреса електронної поштиРегламентСтруктура Дворічанської районної державної адміністраціїКонсультативно-дорадчі органи райдержадміністраціїГромадська рада при райдержадміністраціїЗакон України Про місцеві державні адміністраціїКонституція УкраїниРозклад роботи та графік прийомуПРАВИЛА внутрішнього службового розпорядку для державних службовців та працівників апарату Дворічанської районної державної адміністрації,її структурних підрозділів, які не є юридичною особоюІнформація щодо діяльності райдержадміністрації у сфері регуляторної політикиДоступ до публічної інформаціїШтатний розпис,кошторис Бюджетний запит на 2016-2018 рокиНоменклатура справ
Консультації з громадськістю
Консультація міністра юстиції України Павла Петренка
Анонс подій
23.10.2017
день - «Вони боролися за волю України» - книжкова виставка до Дня визволення України від фашистських загарбників «Вони боролися за волю України» - книжкова виставка до Дня визволення України від фашистських загарбників Організатор:Кіптіла С.І., директор ЦБС Час проведення:23.10.2017 (протягом дня) Місце проведення:Центральна районна бібліотека
день - Перевірка делегованих повноважень Рідкодубівської сільської ради Перевірка делегованих повноважень Рідкодубівської сільської ради Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 (протягом дня) Місце проведення:с. Рідкодуб
день - (За окремим графіком) І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з трудового навчання (За окремим графіком) І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з трудового навчання Організатор:Коваль Н.І. – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 (протягом дня) Місце проведення:навчальні заклади
08:00 - Оперативна нарада голови райдержадміністрації Григоренко В.І. з першим заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Оперативна нарада голови райдержадміністрації Григоренко В.І. з першим заступником голови та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 08:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
09:00 - Апаратна нарада з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, діяльність яких спрямовує та контролює голова райдержадміністрації Апаратна нарада з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації, діяльність яких спрямовує та контролює голова райдержадміністрації Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 09:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
09:00 - Апаратна нарада з керівниками підпорядкованих структурних підрозділів райдержадміністрації Апаратна нарада з керівниками підпорядкованих структурних підрозділів райдержадміністрації Організатор:Бондаренко В.В. – перший заступник голови райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 09:00 Місце проведення:Райдержадміністрація, кабінет №24
09:00 - Апаратна нарада з керівниками підпорядкованих структурних підрозділів райдержадміністрації Апаратна нарада з керівниками підпорядкованих структурних підрозділів райдержадміністрації Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 09:00 Місце проведення:Райдержадміністрація, кабінет № 30
10:00 - Робоча нарада про хід опалювального періоду 2017/2018 в загальноосвітніх закладах району Робоча нарада про хід опалювального періоду 2017/2018 в загальноосвітніх закладах району Організатор:Куштим Г.В. – начальник відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури та цивільного захисту райдержадніністрації Час проведення:23.10.2017 10:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
13:00 - Узагальнення матеріалів щодо вивчення питань організованого початку 2017/2018 навчального року Узагальнення матеріалів щодо вивчення питань організованого початку 2017/2018 навчального року Організатор:Коваль Н.І. – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 13:00 Місце проведення:Відділ освіти, молоді та спорту
13:30 - Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при райдержадміністрації Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при райдержадміністрації Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:23.10.2017 13:30 Місце проведення:смт Дворічна, вул. 35-ї Гвардійської Дивізії, 7
24.10.2017
день - «Бібліотека – територія читання та творчості дітей і підлітків»: семінар бібліотечних працівників «Бібліотека – територія читання та творчості дітей і підлітків»: семінар бібліотечних працівників Організатор:Кіптіла С.І., директор ЦБС Час проведення:24.10.2017 (протягом дня) Місце проведення:Дитяча районна бібліотека
день - Участь читачів дітей в обласному патріотичному форумі «З Україною в серці» Участь читачів дітей в обласному патріотичному форумі «З Україною в серці» Організатор:Кіптіла С.І., директор ЦБС Час проведення:24.10.2017 (протягом дня) Місце проведення:м. Харків
09:00 - Галузева нарада працівників відділу культури і туризму райдержадміністрації Галузева нарада працівників відділу культури і туризму райдержадміністрації Організатор:Щоличев С.М. - начальник відділу культури і туризму райдержадміністрації Час проведення:24.10.2017 09:00 Місце проведення:РБК
09:00 - Семінар-нарада для керівників навчальних закладів району з кадрових питань Семінар-нарада для керівників навчальних закладів району з кадрових питань Організатор:Коваль Н.І. – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:24.10.2017 09:00 Місце проведення:Відділ освіти, молоді та спорту
10:00 - Виїзний прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Бондаренко В.В. Виїзний прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Бондаренко В.В. Організатор:Катеренюк В.І. – начальник загального відділу райдержадміністрації Час проведення:24.10.2017 10:00 Місце проведення:с. Пісчанка, Пісківської сільської ради
11:00 - Участь у засіданні Ради регіонального розвитку під головуванням Президента України П.О. Порошенка Участь у засіданні Ради регіонального розвитку під головуванням Президента України П.О. Порошенка Організатор:Нейман С.В. – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:24.10.2017 11:00 Місце проведення:м. Київ, прос. Броварський, 15
25.10.2017
09:00 - Семінар для вчителів початкових класів з питань впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту Семінар для вчителів початкових класів з питань впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту Організатор:Коваль Н.І. – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:25.10.2017 09:00 Місце проведення:Відділ освіти, молоді та спорту
10:00 - Участь у обласному семінарі для керівників гуртків образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва Участь у обласному семінарі для керівників гуртків образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва Організатор:Коваль Н.І. – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:25.10.2017 10:00 Місце проведення:м. Харків
Докладніше
Посилання