Консультація міністра
Консультація міністра

Поділитися новиною:

Консультація міністра

У нас в містечку на Кіровоградщині вже понад 5 років немає нотаріуса. Найближчий – за 50 кілометрів. Чув, що Мін’юст придумав як вирішити цю проблему. Чи це справді так?

Роман Марчук

 

 

Дійсно, Міністерство юстиції виступило з ініціативою щодо роботи у віддалених селах та містечках, де немає нотаріусів, Уповноважених осіб. Фактично, це наші співробітники, які б надавали українцям окремі найбільш затребувані нотаріальні послуги, такі як оформлення спадщини і дарування.

Розповім детальніше про цю ініціативу та розроблений Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для захисту економічних та спадкових прав громадян в сільській місцевості» (№9140).

 

Чому ця ініціатива важлива?

Всі ми добре знаємо, як нині виглядає українське село.

Так, звичайно, є невеликі населені пункти, де живе чимало молоді, влітку чи не кожні вихідні весілля, на велосипедах по вулицях гасають діти, а у школі важко знайти вільне місце.

Та чи багато таких? На жаль, ні. У переважній більшості сіл основа населення – люди старшого віку.

З 11,7 мільйонів пенсіонерів близько 5 млн проживають саме у селах.

Це люди, які все життя тяжко працювали на землі. Це люди, які пережили війну й віддали всі свої сили на відновлення нашої країни.

Нині ж вони не можуть отримати найпростіших державних послуг: переоформити землю чи будинок на онуків, скласти заповіт, отримати необхідну довідку чи копію документів.

Чому, спитаєте ви? Тому, що в більшості сіл надати їм цю послугу немає кому. А здоров’я, щоб поїхати навіть до найближчого райцентру, в цих людей вже немає.

 

Який масштаб проблеми?

З 1160 посад державних нотаріусів, до яких здебільшого і звертаються сільські жителі, адже не мають коштів на недешеві послуги приватного нотаріуса, вільними є понад 300.

У 122 районах відсутні державні нотаріуси, а в 55 районах немає жодного нотаріуса взагалі. Фактично, доступу до нотаріальних послуг, які гарантовані державою, не мають жителі чверті України.

Ось кілька прикладів з життя.

У місті Маневичі на Волині державний нотаріус відсутній. Більшість жителів району мають статус постраждалих від чорнобильської катастрофи і відповідні пільги. Вони мають 200-300 кілометрів їхати, щоб знайти державного нотаріуса і оформити законні права.

Мешканці села Бережівка у Чернігівській області їздили до Ічні, де працював нотаріус. Однак він пішов з посади на початку року. Найближчий державний нотаріус у місті Борзна – за 100 кілометрів від села. Але прямого автобуса до цього міста немає. Тому жителям доводиться їздити близько 200 кілометрів до Чернігова.

У районному центрі Семенівка на Полтавщині відсутній будь-який нотаріус. Люди займають чергу, щоб мати можливість потрапити до нотаріуса з питанням оформлення спадщини і черга вже розтягнулася на 8 місяців.

 

Що треба змінювати?

Хоча Міністерство юстиції й відповідальне за роботу нотаріату, нотаріуси є незалежними самозайнятими особами.

Ми не можемо примусити того чи іншого нотаріуса йти працювати в державну нотаріальну контору. Тим більше ми не можемо примусити приватних нотаріусів їхати в села й надавати свої послуги там.

Однак і залишати ситуацію в нинішньому стані ми не маємо права. Адже не нормально, коли в країні, яка бачить себе частиною Європейського Союзу, громадяни не можуть отримати найпростіші сервіси, гарантовані державою.

 

Що ми пропонуємо?

Передбачити законом створення нової категорії працівників юстиції для здійснення обмежених нотаріальних дій, які працюватимуть у віддалених селах та забезпечать потребу громадян у послугах.

Фактично – це діючі працівники головних управлінь юстиції, консультанти державних нотаріальних контор, які пройдуть відповідне навчання і лише після того отримають повноваження для надання таких послуг:

Оформлення права спадщини.

Оформлення договорів довічного утримання, заповітів

Видача свідоцтв про народження і смерть.

Засвідчення вірності копій документів.

Посвідчення довіреностей, видача дублікатів нотаріальних документів.

 

Що це дасть?

У тих селах та селищах, де немає жодного нотаріуса, наші спеціалісти можуть стати справжнім рятівним кругом для місцевого населення. Вони надаватимуть лише найпопулярніші соціальні послуги, якими користуються громадяни.

Це дасть можливість не їздити українцям по кількасот кілометрів, не чекати місяцями в чергах.

Якість їхньої роботи, як і якість роботи нотаріусів та реєстраторів, контролюватиме Мін’юст. До них будуть такі самі вимоги, як і до інших співробітників відповідної сфери.

Чому зараз маніпулюють інформацією?

Однак, є й ті, хто не бажає піти на зустріч українському селянину. Є ті, хто хоче мати зиск навіть з соціальних проектів. Є ті, хто боїться конкуренції. Саме тому й розповсюджуються всі ті міфи, які з’явилися навколо законопроекту №9140. Які я хочу прокоментувати окремо.

Законопроект не може відкривати можливості для рейдерських захоплень, оскільки рейдерство не відбувається при оформленні спадщини селян в сільській місцевості. А оформлення договорів купівлі-продажу та корпоративних прав НЕ ВКЛЮЧЕНО до їхнього функціоналу.

Він не руйнує основи децентралізації в Україні, адже надає селянам можливість оформити дарування у власному селі. І щойно там за ініціативи місцевої влади запрацюють сільські нотаріуси, чи приїдуть працювати приватні, діяльність наших уповноважених осіб одразу припиниться.

Немає чого боятися й щодо корупційних ризиків та зловживань. Рівень корупційних ризиків з боку державних службовців точно не буде більшим, ніж ризики зловживань з боку державних реєстраторів, державних або приватних нотаріусів. Повідомлення про правопорушення у сфері державної реєстрації та нотаріату до Мін`юсту надходять постійно, на що відомство реагує в рамках Закону.

Уповноважені особи працюватимуть у ВИЗНАЧЕНІЙ МІСЦЕВОСТІ, категорія – НЕ ВИЩЕ села або району.

Ми ні в якому разі не ставимо під сумнів безспірність вчинення нотаріальних дій та знижувати  їх якість

Мін’юст здійснює державне регулювання нотаріальної діяльності, контроль за організацією нотаріату та нотаріальної діяльності Уповноважених осіб. Нотаріальні дії будуть вчиняти особи:

Із вищою юридичною освітою.

Необхідним досвідом роботи від 3 років.

З відповідно обладнаним робочим місцем.

Впевнений, що наша спільна з народними депутатами ініціатива допоможе тисячам людей, які проживають у віддалених селах та населених пунктах країни, отримувати якісні державні послуги у сфері реєстрації прав спадщини та дарування.

Web-адреса: dvorichna-rda.gov.ua/news/id/10334 | Переглядів: 93Дата публікації: 14:00 23.10.2018
Пошук
Консультації з громадськістю
Консультація міністра юстиції України Павла Петренка
Міжрегіональне управління НАДС у Харківській та Сумській областях інформує
...
Анонс подій
21.03.2019
08:00 - Оперативна нарада голови райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО з заступниками голови райдержадміністрації та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Оперативна нарада голови райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО з заступниками голови райдержадміністрації та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Організатор:С. Нейман – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:21.03.2019 08:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
09:00 - Особистий прийом громадян головою райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО Особистий прийом громадян головою райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО Організатор:В. Катеренюк – начальник загального відділу апарату райдержадміністрації Час проведення:21.03.2019 09:00 Місце проведення:Громадська приймальня
09:00 - Засідання районної комісії по розгляду заяв з питань призначення житлових субсидій та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям Засідання районної комісії по розгляду заяв з питань призначення житлових субсидій та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям Організатор:Н. Скоропльот – начальник Управління соціального захисту населення райдержадміністрації Час проведення:21.03.2019 09:00 Місце проведення:смт Дворічна, вул.35 Гвардійської дивізії, 9, кабінет № 11
09:00 - Книжкова виставка «Поезія –слово!.. Поезія – пісня, поезія – вільна душа»: Всесвітній день поезії Книжкова виставка «Поезія –слово!.. Поезія – пісня, поезія – вільна душа»: Всесвітній день поезії Організатор:С. Кіптіла – директор ЦБС Час проведення:21.03.2019 09:00 Місце проведення:районна дитяча бібліотека бібліотеки системи
09:00 - Збори представників трудових колективів Дворічанської районної організації профспілки працівників освіти і науки України Збори представників трудових колективів Дворічанської районної організації профспілки працівників освіти і науки України Організатор:Н. Коваль – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:21.03.2019 09:00 Місце проведення:Центр дитячої та юнацької творчості
11:00 - «Рубежі творчості Ю. Мушкетика» до 90 річчя з дня народження» «Рубежі творчості Ю. Мушкетика» до 90 річчя з дня народження» Організатор:С. Кіптіла – директор ЦБС Час проведення:21.03.2019 11:00 Місце проведення:бібліотеки системи
22.03.2019
08:00 - Оперативна нарада голови райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО з заступниками голови райдержадміністрації та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Оперативна нарада голови райдержадміністрації І. ГРИГОРЕНКО з заступниками голови райдержадміністрації та керівником апарату райдержадміністрації з вирішення поточних питань Організатор:С. Нейман – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 08:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
08:30 - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу «Читач року-2019» ІІ етап Всеукраїнського конкурсу «Читач року-2019» Організатор:С. Кіптіла – директор ЦБС Час проведення:22.03.2019 08:30 Місце проведення:районна дитяча бібліотека
11:00 - Районний відбірковий тур фестивалю української культури «Молоді таланти Харківщини» Районний відбірковий тур фестивалю української культури «Молоді таланти Харківщини» Організатор:Н. Коваль – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 11:00 Місце проведення:Районний будинок культури
12:00 - Селекторна нарада обласної державної адміністрації під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації О. Скакуна з питання: «Про проведення щорічної всеукраїнської акції «За чисте довкілля» Селекторна нарада обласної державної адміністрації під головуванням заступника голови обласної державної адміністрації О. Скакуна з питання: «Про проведення щорічної всеукраїнської акції «За чисте довкілля» Організатор:С. Нейман – керівник апарату райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 12:00 Місце проведення:м. Харків, вул. Сумська, 64, Будинок рад, Мала зала
13:00 - Перевірка умов проживання дітей в сім’ях, які перебувають в складних життєвих обставинах, сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях Перевірка умов проживання дітей в сім’ях, які перебувають в складних життєвих обставинах, сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях Організатор:О. Кісільов – начальник служби у справах дітей райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 13:00 Місце проведення:Територія Новоєгорівської сільської ради
13:30 - Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при Дворічанській районній державній адміністрації Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам при Дворічанській районній державній адміністрації Організатор:Н. Скоропльот – начальник Управління соціального захисту населення райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 13:30 Місце проведення:смт Дворічна, вул. 35 Гвардійської дивізії, 9, кабінет № 11
14:00 - Засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян (голова комісії І. ГРИГОРЕНКО, голова райдержадміністрації) Засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян (голова комісії І. ГРИГОРЕНКО, голова райдержадміністрації) Організатор:В. Катеренюк – начальник загального відділу апарату райдержадміністрації Час проведення:22.03.2019 14:00 Місце проведення:Кабінет голови райдержадміністрації
23.03.2019
день - Участь учнів 11-х класів у пробному ЗНО – 2019 Участь учнів 11-х класів у пробному ЗНО – 2019 Організатор:Н. Коваль – начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації Час проведення:23.03.2019 (протягом дня) Місце проведення:м. Куп’янськ
день - Забезпечення роботи відділу ведення ДРВ у вихідний день: - підготовка чергових виборів Президента України 31.03.2019 року Забезпечення роботи відділу ведення ДРВ у вихідний день: - підготовка чергових виборів Президента України 31.03.2019 року Організатор:Райдержадміністрація, кабінет № 30 Час проведення:23.03.2019 (протягом дня) Місце проведення:О. Плескач – начальник відділу ведення ДРВ апарату райдержадміністрації
Докладніше
Посилання
















 

 

Версія для слабо- зорих